• Nazwa i cel innowacji: "Drukarki 3D przyszłościowe i powszechne narzędzie pracy oraz nauki prototypowania"

          Nauka prototypowania przez pobudzanie abstrakcyjnego myślenia i poszerzanie wyobraźni przestrzennej uczniów poprzez nabycie umiejętności korzystania z urządzeń i oprogramowania do druku 3D

           

          Autor innowacji : mgr Mariusz Zbigniew Kruszewski

           

          Czas realizacji:  III 2022 - IV 2022

           

          Miejsce prowadzenia innowacji: Szkoła Podstawowa im. św. Jana Pawła II w Zawadach

           

          Grupa objęta innowacją: uczniowie uczęszczający na zajęcia świetlicowe z klasy VIII

           

          Cele:

          - nauka obsługi drukarek 3D,

          - nauka obsługi programu do projektowania 3D,

          - nauka prototypowania, bo druk 3D to tworzenie nawet wymyślonego przedmiotu, za pomocą programu (projektu komputerowego) i wydrukowanie go,

          - zapoznanie uczniów ze sprzętem elektronicznym i technologią informatyczną stosowaną przy druku 3D,

          - wizualizacja projektów 3D,

          - pobudzanie abstrakcyjnego myślenia i poszerzanie wyobraźni przestrzennej,

          - budowa mini pracowni 3D,

          - wskazanie wartościowego sposobu spędzania wolnego czasu,

          - podnoszenie poczucia własnej wartości poprzez odniesienie sukcesu,

           

          Rodzaj innowacji: innowacja o charakterze metodyczno-organizacyjnym.

           

          Treść innowacji:  Główną ideą opracowania innowacji była:

          -  potrzeba nabycia nowych umiejętności przez uczniów w obliczu zmieniającego się technologicznie świata,

          - uatrakcyjnienie zajęć poprzez aktywny udział dzieci w tworzeniu prototypów i pomocy dydaktycznych,

          - zapoznanie uczniów ze sprzętem elektronicznym i technologią informatyczną stosowaną przy wydruku 3D,

          -  wyrobienie wśród uczniów nawyku aktywnego spędzania wolnego czasu: w ramach innowacji proponowane będą działania, które dziecko może wykonywać w domu przy użyciu sprzętu komputerowego.

           

          Oczekiwane efekty:  Wprowadzenie innowacji stworzy warunki do wszechstronnego rozwoju dziecka, rozwijania wyobraźni przestrzennej na miarę indywidualnych możliwości. Zapoznanie uczniów ze sprzętem elektronicznym niedalekiej przyszłości i technologią informatyczną stosowaną do prototypowania. Praktyczna nauka, metoda aktywizująca i doświadczalna a jej efekty można zobaczyć i dotknąć. Zwiększenie wiary w siebie i we własne możliwości przez nabycie umiejętności którą posiadają nieliczni. Nauczycielowi pozwoli na podwyższenie swoich kompetencji, dobór właściwych metod i sposobów oddziaływań, aby stworzyć każdemu uczniowi szansę na sukces na miarę jego możliwości rozwojowych i edukacyjnych.

           

          Propozycje ewaluacji:  Ewaluacja zostanie przeprowadzona na koniec innowacji. Będzie polegała na analizie kreatywności projektów uczniów oraz ich wydruków (wystawa prac uczniów), zainteresowaniu drukiem 3D i chęci doskonalenia i rozwijania swoich umiejętności.

          Warunki realizacji innowacji : innowacja będzie realizowana na zajęciach świetlicowych jedna godzina w tygodniu.

  • Galeria zdjęć

      brak danych